Follow Dashboard
~ Auratku Maruahku ~
Ahad, 6 Januari 2013 @ 12:30 PG | 0 Comment [s]

Assalammualaikum sahabat-sahabt sekalian ...
alhmdulillah , brsyukur kita krana msih dberikan ksempatan untk brnafas hingga ke hari ini .. :)
sihat k sahabt-sahabt ana nei ?? alhmdulillah , sihat-sihat shaja lh yee .. (^^)..
insya-ALLAH new update hri nie ana nk update brkaitan dgn kehidupan ana skitt .. hrap sahabt-sahabt semua sudi lh bca tntng diri ana nei ..Tetiba ja rini trgerak hri nk tulis tntang pnghijrahan ana .. :) 




[ Aku hnyalah wanita akhir zaman yg ingin brusaha mnjadi SOLEHAH ] 

 okey lh ,, ana story skit ya tntang diri ana nei . sbenarnya dlu ana jahil sngat . walupon ana di hntr ke sek agama oleh ibu dn abh ana TETAPI cara pakain ana , cara prgaulan ana tidk sma sekali dgn cara ana sek agama . iyalah , bila msuk sek agama kn kena pkai tdung labuh lah , bju pon kena lbuh juga . Macam-mcam jga alasan yg ana bg dkt abh dgn ibu sbb x nak pkai mcm tu. iyalah msti hngat dn rimas nk  pkai labuh-labuh mcm tu .. msti lh xdr fesyen nk brgaya .. Tpi sbenarnya ,, dgn brtdung labuh nei bnyak sngat  phala yg ALLAH bg kpada kita . Dgn brtudung lbuh ni jga kita boleh mnjaga diri dn maruah kita sbgai seorang muslimah . Ana mmang brtudung , bg ana dgn ana brtudung tu pon dh ckup ttup aurat da .. Tpi sbenarnya tidk lg ,, ana tidk pham cara mnutup aurat dgn smpurna . YA ALLAH  jahilnya hambamu ini .. :'(

Tpi alhmdulillah ,, ana brsyukur sngat-sangat sbb ALLAH s.w.t telah memberikn hidyah dy kpada ana . Betapa sygnya ALLAH dgn ana .. SUBHANALLAH .. Alhmdulillah , kini ckup stahun ana kekal dn istiqmah dgn prubahan ana .. Ana brsyukur sngat-sangat sbb ALLAH telah buka kn pintu hti ana untk brtaubat dn kmbali kejalan yg dredhoinya .. Sebenarnya tak sush mna pon nk brtudung labuh dn mnutup aurat dgn smpurna nei .. okey ana bg sdikit ea tips untk mnutup aurat dgn smpurna ..


[ Tengok betapa ALLAH sygkan kaum hawa ]


- TIPS MENUTUP AURAT  -
  • Prbetulkn niat kita dlu , niat yg kita lakukn semua nei kerana ALLAH s.w.t 
  • Psang niat dn yakin lh dgn diri yg " aku ingin berubh " .
  • jangn lh kita lakukn dgn trpksa atau kerana orang lain .
  • okey , klau dh btul yakin dgn niat kita maka brazam lah dgn brsungguh-sungguh .
  • prtama skali , kita hndklah labuh kn tdung kita , pkai pkain yg longgar dn yg pling pnting tdk jrang . [ wajib tau ]
  • ke-2 mulakan dgn pkai hand sock dgn stokin . [ wajib tau ]
  • okey , lpas tu bru lah kita istiqmah dgn prubhan kita . :)
  • istiqmah itu wajib tau bila kita dh niat nk brubah .
hee ,, actually ana pon tak lh pndai sngt nk bg tips-tips nei .. Tpi tak pe lh ,, kta kn nk share ilmu .. klau ana slah tlong tgur ya ..ana xmrah lah .. insya-ALLAH ana akn prbetulkn yg mna slah .. 

Sahabt-sahabt ana sekalian ,, sesungguhnya ALLAH prnah brsabda ::

"Wahai anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu pakaian untuk menutup aurat (keaiban) kamu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian taqwa ialah pakaian yang terbaik".
(Al A'raf: ayat 26)

"Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya (daripada perkara haram), dan memelihara kehormatan (keaiban) mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka, kecuali yang (zahir) daripadanya. Dan hendaklah mereka menutup kain tudung ke dada mereka..."   
(An Nur:31)
Sabda Nabi: "Akan datang umat akhir zaman terdiri daripada wanita yang berpakaian, tapi bertelanjang dan atas kepala mereka berbonggol seperti belakang unta. Mereka ini dilaknat Allah dan tidak dapat mencium bau syurga" 
(Sohih Bukhari)


[ Bnyak Tau klebihan dyy .. (^^) ]

[ Hidayah Itu prlu Dicari :) ]

sahabt-sahabt ana sekalian ,, jom kita brtudng labuh .. tak rugi pon TETAPI lg bnyak phala yg kita dpat .. :) Jom kita brubh dri skrang .. Siapa ckap klau kita brtdung lbuh kita tdk boleh brfsyen ? boleh lah ,, kita jga boleh brfeysen TETAPI harus ingat tau jgn smpai lnggar printah ALLAH . Selagi kita mnutup aurat dgn smpurna slagi tu kita boleh brfesyen .. 

ENGATLAH SAHABAT-SAHABATKU SEKALIAN 

" Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. Selangkah seorang isteri keluar rumah tanpa menutup aurat, maka selangkah juga suaminya itu hampir ke neraka."

Buat muslimah yg di sygngi ,, tidak takutkah kalian dgn azab ALLAH ? Tidk kesian kah kalian dgn ayh & suami kalian ntie yg trpksa mnanggung dosa-dosa kalian di akhirat sana kelak ?

Berubah lh ,, jom istiqmah dgn prubhan kalian .. Sesungguhnya " MUJAHADAH ITU PAHIT KERANA SYURGA ITU MANIS " ..


[ Let's Cover Your Aurah ]


okey sahabt-sahabt sekalain ,, smpai sni dlu ye ana kngsikn pngalam ana dn juga brkngsi ilmu dgn shabt-sahbt sekalian .. Ana tidk lh bnyk ilmu sbenarnya ,, tetapi tidk slahkan jika kita hndak brkongsi ilmu kita .. (^^) .. okey dh lewt dh pon .. jom kita tido .. 
LAILAN SAIDAH .. sesungguhnya yg baik itu dri ALLAH dn yg kurangnnya dri ana .. 
Ilalliqa' wa Maas salamah
Assalammualaikum ..

" AURAT KU MARUAH KU " 

                                                                 - MujaSyuhada-




Older Post | Newer Post


Assalamualaikum. Thanks coming into my blog. Leave your footstep at my tagboard. do follow me and hope u will come here again.syukran.wailalliqa' ^_^




DiaryAboutInfoSite

Archive